NIEKALENDARZ - marzec

Lubisz wyzwania? Masz problem z regularnym czytaniem i chcesz to zmienić? Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 oraz kolektyw Mamy Projekt przybywa z pomocą i... propozycją :)



Tło białe. W lewym górnym rogu jest logotyp Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. W prawym górnym rogu: Realizacja: Mamy Projekt oraz ich logotyp. Niżej, pogrubionymi literami: Biblioteka bierze udział w wyzwaniu Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0., a pod kolorowy napis: Książkowy niekalendarz. Na środku plakatu znajdują się dwie narysowane postacie (dziewczyna w kucyku i chłopak w czapce z daszkiem) czytający książkę na tle regałów. Postacie zwracają się do Czytającego: Pytaj w środku o szczegóły. Pod rysunkiem znajdują się logotypy: MKiDN, MEiN, Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i NCK.

 

NIEKALENDARZ to inspiracje, aktywności z książką i najważniejsze literackie rocznice. Składa się z 12 kart, z zadaniami na każdy miesiąc, które zachęcą do odwiedzenia biblioteki i sięgnięcia po książkę. 

Co miesiąc na blogu oraz w bibliotece pojawi się kolejna karta z kalendarza z wyzwaniami na dany miesiąc :)

Tło zieloneW lewym górnym rogu jest logotyp Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. W prawym górnym rogu: Realizacja: Mamy Projekt oraz ich logotyp. Niżej: rysunek przedstawiający chłopca z książką i lupą oglądającego kwiatka w ogrodzie lub lesie. Pod rysunkiem widnieje napis: Zielony marzec. Następnie mamy wypisane trzy wyzwania na ten miesiąc: 1. Przejrzyj atlas roślin lub owadów i zapamiętaj najdziwniejszą według Ciebie nazwę. Odszukaj też gatunek zwiastujący wiosnę, którego będziesz wypatrywać na spacerach. 2. Wiosenne porządki książkowe? Książki, do których nie zamierzasz wracać, wymień na inne, sprzedaj, uwolnij lub odnieś do biblioteki - zrobisz miejsce na nowe 3. W marcu przypada Światowy Dzień Poezji, a2023 to rok Wisławy Szymborskiej. Przeczytaj kilka jej wierszy! Pod wyzwaniami znajdują się logotypy: MKiDN, MEiN, Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i NCK.

Za realizację odpowiada kolektyw Mamy Projekt, a ilustracje i oprawę graficzną wykonało Studio Sarna. Kampania jest częścią Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

Komentarze